rss صفحهاصلی بینالملل ایران اجتماعی اقتصادی سیاسی ورزشی فرهنگوهنر معرفیاستان شهرستانها ثبتخبر دربارهما تماسباما پیوندها آرشیو | ||||
![]() به گزارش شمالغرب ، 11سال از آغاز به کار راه آهن اردبیل به میانه میگذرد، در این سالها، سرنوشتهای متعددی از سوی مسئولانی که آمدند و رفتند برای این طرح، به رشته تحریر درآمد. در فروردین 92، علی نیکزاد، وزیر وقت راه و شهرسازی، درباره این طرح، ایدهای بزرگتر و شبیه به یک آرزو را بیان کرد. او گفت: با تکمیل پروزه راه آهن اربیل- میانه، این راهآهن از طریق کشور آذربایجان به راه آهن مسکو، متصل خواهد شد. نیکزاد، این طرح را مهمترین طرح وزارتخانه متبوع خود در شمالغرب کشور عنوان کرده بود که در خصوص منابع آن، تدارکهای خاصی نیز دیده شده است. اما بعد از پایان دولت احمدی نژاد، در شرایطی که رییس جمهور جدید در یکی از اولین سفرهای خود، وارد اردبیل شده بود، به شعارهای مردم این شهر در خصوص راه آهن به عنوان مهمترین مطالبه، واکنش خاصی نشان نداد و هیچ حرفی درباره این خواسته مهم مردم، بر زبان جاری نکرد. این در حالی است که کمال الدین پیرموذن قبل از این سفر اعلام کرده بود که اهمیت و ضرورت اجرای این طرح را طی نامهای به وزیر راه و شهرسازی تبیین کردهایم تا در سفر رئیس جمهوری، به طور ویژه به آن پرداخته شود. در سفر دولت به اردبیل اتفاق خاصی در خصوص راه آهن به وقوع نپیوست و بی تدبیری دولت برای شهروندان محرز گشت. در چنین شرایطی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم راه آهن اردبیل- میانه را پروژه بدون مطالعه و بیبرنامه عنوان کرد. منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار سبلانه، با بیان اینکه بحث اصلی در رابطه با راه آهن اردبیل- میانه نبود مطالعه در مورد مسیریابی این پروژه است گفت: متاسفانه راه آهن اردبیل – میانه بدون مطالعات زمین شناسی صورت گرفته و اراضی ناپایدار و کوهستانهای صعبالعبور درآینده مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد وکما اینکه در حال حاضر نیز با ترک خوردگیهای ایجاد شده در تونلها این مشکلات نمود پیدا کرده است. وی همچنین به مسیر 30 کیلومتری پروژه، که پیچیدهترین مسیر محسوب میشود وهنوز هیچ طرحی برای آن صورت نگرفته اشاره و عنوان کرد: این مسیر به دلیل گذر از دریاچه شهریار نیاز به زیر ساختهای مناسب دارد و در این مورد وزارت نیرو هشدارهای لازم را داده است. این نماینده اردبیل این پروژه را فاقد هرگونه توجیه اقتصادی و اجتماعی دانسته و در عین حال گفت: با صرف یک سوم بودجه لازم برای تکمیل این پروژه، میتوان راه آهن را از مسیر بستان آباد-سراب ادامه داد که این موضوع به دلیل در برگیری شهرستانهای نیر و سرعین توسعه گردشگری را نیز شامل میشود. حقیقت پور با اشاره به مشکلات فرودگاه اردبیل و همچنین جاده سرچم، راه آهن اردبیل – میانه را نیز تکرار اشتباهات گذشته عنوان کرد و ادامه این روند را خیانت به مردم منطقه عنوان کرده و پیگیری موضوع از طریق قوه قضائیه را مورد تاکید قرار داد. باید در انتظار بود و دید که بعد از یازده سال، سرنوشت راه آهن اردبیل از کدام مسیر رد خواهد شد و دست تقدیر – نه دست تدبیر- آن را به کدامین سمت خواهد برد. انتهای پیام/ اخبار استان اردبیل را اینجا بخوانید دیدگاههای ارسال شده ، پس ازتأیید توسط مدیر مسئول سایت منتشر خواهد شد. نظرات شما عزیزان: ![]() ![]()
مطالبمرتبط |
| |||